Jumaat, 3 Mei 2013

Saya telah berlangan perkhidamatan telefon mudah alih dengan celcom semenjak ia diperkenaqlkan di negara ini.Walaupun banyak kompeni telefon mudah alih yang telah menawarkan perkhidamatan kepada saya,namun saya maseh tetap kekal dengan syarikat ini, situasi sedemikian mungkin disebabkan oleh kerana perasaan dalaman saya mendesak kuat untuk saya kekal dengan celcom. Tetapi sejak sebulan yang lalu, setelah saya menukar telefon baru dengan yang lama kerana telefon lama telah rosak, timbul berbagai masalah hubungan diluar jangkaan dan tidak pernah dipinta.Setiap hari datang berbagai pangilan dengan berbagai-bagai tawaran gambar,vedio,poto,masej dari nombor-nombor seperti 44663, 32424,33011 dan banyak lagi dan semuanya itu tidak pernah dipinta .Walaupun saya tidak melayan dengan tindakan PADAM. namun hubungan talian saya telah disekat oleh celcom pada 17/12 hingga 20/12/2010, setelah menghubungi talian 1111, berbagai rayuan dibuat dengan melayan perdebatan dengan pejawai celcom selama berjam-jam salah seorang pegawainya telah berseantuju untuk tidak mengenakan sebarang charge keatas hubungan yang didakwa sebagai hubungan pengunaan internet.
apabila saya dapat bil bulan Desimber, 2010 pada bulan Jenuari ,2011,Celcom telah mengenakan bayaran yang tidak pernah digunakan. Setelah saya membuat pangilaan 1111 semula ,pegawai celcom telah meminta saya tunggu bil simakan baru,Sebagai individu yang sudah bersara yang biasanya sangat berhati-hati dalam urusan berbelanja,kini tertekan dengan masalah beban bayaran bil telefon ang jika tidak diberi descound jumlah nya melebihi RM 2000.















































































































































Tiada ulasan:

Catat Ulasan